Cum se face o optimizare SEO si de ce este importanta pentru site-ul tau

Cum se face o optimizare SEO si de ce este importanta pentru site-ul tau

Optimizare SEO inseamna optimizarea website-ului pentru o clasare cat mai sus in rezultatele Google. SEO vine de la “Search Engine Optimization”. Prin acest proces website-ul tau va deveni mult mai vizibil pe Google pentru cuvintele cheie pentru care il optimizezi.

Ce sunt cuvintele cheie?

Cuvintele cheie in mare sunt o fraza, un cuvant sau o legatura de cuvinte pe care o alegi in functie de nisa website-ului tau dar si in functie de complexitatea cuvintelor. Va intrebati acum “bun pot pune orice imi vine in cap despre nisa mea” gresit. Un cuvant cheie nu se plaseaza dupa capul nostru, primul lucru ce trebuie facut este putin research. Pentru a creea un content care se va ranka de la sine este nevoie sa intelegeti nevoile consumatorilor pentru nisa dumneavoastra, de ce zic asta? Daca te documentezi bine afli usor care sunt aceste cuvinte cheie. IMPORTANT: Daca esti la inceput cel mai bine este sa rankezi cuvinte cheie lungi ( maxim 3-4 cuvinte, Long tail keywords) de ce zic asta. Este greu sa te rankezi pe prima pagina pentru un cuvant cheie precum Adidasi nike, insa daca alegi cuvantul cheie Adidasi nike albi cu siret este mult mai usor. Pentru o documentare mai buna recomand sa intrati pe keyword planner.

Ce cuvinte cheie sa caut?

Din experienta mea cel mai bine este sa filtrezi rezultatele pentru competite  low-medium si 100-1000 cautari pe luna. Veti vedea ca cel mai greu este rankarea cuvintelor cheie formate din 1 sau 2 cuvinte deoarece sunt cautate mult mai mult de consumatori, insa sunt si cuvinte cheie din 1 cuvant care se pot ranka usor deoarece nisa respectiva nu este una foarte populara

Cele trei tipuri de SEO

Daca credeai ca optimizarea SEO a unui website este legata doar de cuvintele cheie te inseli amarnic. Iata care sunt cele trei tipuri de SEO

  • SEO On Page
  • SEO Off Page
  • SEO tehnic

On Page SEO

Tot ce este legat de on page SEO se intampla pe website precum: continut, linkuri interne de informatie catre wikipedia, linkuri externe, LSI (latent semantic indexing),  Descrieri META, cuvant cheie in url, pe viitor voi realiza un tutorial complet despre cum trebuie realizat un on page seo ca la carte.

Off Page SEO

Cel mai important lucru pe care trebuie sa il stii despre off page seo sunt LINKURI. Da, linkurile sunt cel mai important factor de rankare pe google. Cea mai folosita metoda pe care lumea o practica este sa iti plasesi link`ul tau pe un site apropiat Nisei tale si tu sa primesti autoritate de la website-ul respectiv. Pe viitor voi realiza un tutorial despre cum trebuie facuta o campanie de backlink ca la carte deoarece backlink`urile sunt ca un ocean in lumea digitala. Totodata va voi prezenta modalitati despre cum sa va creati PBN pentru o rankare mai usoara si cum sa gasiti website-uri PARASITE.

Optimizarea performantei

Un alt factor de rankare pentru un website in primele pagini google este viteza si performanta website-ului. Recomandat este ca o pagina web sa se incarce in maxim 2 secunde. Pentru a vedea acest lucru este recomandat sa accesati paginile Pingdom si GTmetrix. De cele mai multe ori website-urile se incarca greu din cauza imaginilor care nu sunt compresate si a hosting-ului.

Domeniu

Inca un factor de rankare SEO este domeniul. Un domeniu Aged si cu autoritate va fii intodeauna mai bine vazut decatre google. Daca ai de gand sa iti creezi un brand nou este ok sa iti cumperi un domeniu nou dar sa nu te astepti la rezultate foarte rapide. Daca vrei sa gasesti un domeniu expirat pe un cuvant cheie de pe nisa ta ideal este sa intri pe ExpiredDomains si sa cauti un domeniu cu autoritate si backlink-uri de calitate. De preferat este sa verificati fiecare backlink in parte ca acesta sa nu fie spam.

Retentia website-ului.

Alt lucru important este si retentia pe website. Google, yahoo, bing iau in calcul si cat timp vizitatorul sta pe site-ul tau, daca iti foloseste site-ul ( adica sa ai un bounce rate sub 10% ). Daca bounce rate-ul este peste 50% inseamna ca vizitatorii nu fac prea multe, nu dau click`uri etc. Daca numarul de sesiuni pe utilizator este de 3-4 si aici adaugam si o retentie de 4-5 minute atunci stai fara grija deoarece aceste statistici sunt favorabile pentru SEO

Concluzie

Daca iti doresti sa ajungi pe prima pagina in google fara a investii bani, optimizarea SEO este cele mai bun mod de a face acest lucru. Insa daca vrei un rezultat cat mai rapid cel mai bun lucru este o campanie PPC insa aici trebuie sa platesti in functie de complexitatea cuvantului cheie.